Facebook: Prudič i Bavič

12. července 2010 v 23:16 | Daniel Hloušek |  Články

Facebook: Prudič i bavič

Kde jsou ty časy, kdy po Vás chtěli telefonní číslo, ICQ či skype. Všechny prosby k výměně kontaktu stojí většinou již na Facebook a další výše zmiňované služby už jdou do ústraní. Je docela, už otravné poslouchat jedno a to samé: Máš Facebook? Ne mám ICQ. Aha, tak si udělej Facebook a pak pošli. Nebo styl jenom Facebook: Máš Facebook? Nemám. Tak se nedá nic dělat, někdy jindy. Někdy člověka dokáže otrávit to, že co každý druhý den se Vás někdo ptá pořád dokola, jestli už máte Face. To většinou člověka dožene k tomu, aby si založil na FB účet. Podstatě se ani na FB nic neděje. Pár fotek, pár vzkazů, které mohli mířit spíše na ICQ či jiné služby určené jenom k soukromé komunikaci, nebo společná konverzace, která většinou řeší, kdo s kým půjde kdy ven a kdo je jaký hlupák a co se právě stalo té a jemu atd. Elektronická drbna. I když si to mnozí nepřiznají hlavně ti opravdu závislý na FB, tak je tu fakt, že jsme otroky této služby a této sociální sítě. Pro někoho je to druhý život, pro jiného zase jenom život, nebo jiný navštíví účet jednou za měsíc. Mnozí z Vás jste si určitě říkaly, že tomu nemůžete propadnout, ale více než polovina čtenářů určitě tomuto fenoménu propadla, a někdy se smějí tomu, jak mohly kritizovat takovou službu a proč si účet na FB nezaložily již dříve. Je Facebook bezpečný? Máme se něčeho bát? Už jen samotná minulost hlavního zakladatele Facebooku, není příliš pěkná. Tím Vám, ale nechci motat hlavu. Facebook si moc neláme hlavu s vaším soukromím, a vychytrale využívá i licenčních ujednání, které třeba hlásají, že veškeré vaše fotky patří ke službě facebook a má nadále právo s nimi zacházet dle vlastního uvážení. Tím to nekončí, a když se pak někdo brání, tak stačí říct, že měl číst licenční ujednání. Nadále je tu i označování vaší osoby na různých fotkách, a to třeba i některých, které jste nechtěli shlédnout ani vy sami pro tu ostudu. Sice je tu možnost odebrání označení u fotky, ale když Vás někdo označí na 200 fotografií, tak se Vám bude těžko chtít postupně po jednotlivých fotkách to odznačovat.
Navíc, jste třeba na dovolené a máte přístup k internetu nejdříve třeba za týden, během toho týdne mohl ovšem někdo označit Vás na nějaké fotce a ten týden to leželo bez vašeho zásahu. Takže mnoho lidí si jí mohly prohlédnout. Také nemluvně o videích. Teď pro pracující. Ve videu řeknete, něco na Vašeho šéfa, ve stylu vašich sympatií k jeho osobě (negativně). A nějaký kolega to nahraje na Facebook a označí Vás, posléze Váš šéf, si to může náhodou přehrát. Důsledky si vyvodíte samy. Celkově na FB nenajdete moc zajímavých věcí a informací. Nad polovinou z nich je ve stylu: Jdu spát, dobrou všem. Nebo: Jím jablko. To jsou nepodstatné informace, bez kterých by ale FB nebyl tak zaplněný. A ruku na srdce, kdyby každý psal, jen to co by měl psát, tak by FB byl poloprázdný a i možná nudný.
Stává se často, že FB způsobí více škody než užitku, a můžou se kvůli FB rozejít dlouholetí přátelé, udělat nehostinné, až válečné podmínky na pracovišti či ve škole atd. Někdo Vám může odcizit vaše údaje, nebo kvůli FB ztratíte práci, třeba kvůli vaší pracovitosti a stráveného času na FB oproti vaší práci, nebo vaše názory někoho urážely s pracoviště. Je toho dost. Facebook byl již od začátku dost kritizován a dnes vyplouvají na povrch i věci, podporující teorii, že FB není bezpečný. Není to spíše, ale dáno úměrností? Čím více lidí, tím více problémů? Facebook nám bere čas, bere nám kus našeho života, nebo mění naší osobnost. Na druhé straně tam poznáte mnoho lidí, i třeba vaší budoucí životní lásku. Sranda je tu, řešení problémů je velkolepý, jelikož se strhne celá masa, a někteří Vám pomůžou. Mnohdy se stává, spíše to, že Vás ještě utvrdí ve faktu vaší neschopnosti, či Vás dovedou tak daleko, že se chcete zabít. A je tu další fenomén FB. Lidé zakládají zbytečné diskuze, a další jak diví se připojují. Ovšem FB jestli se nemýlím, má nějaký hranice a po navršení hranice poštu diskuzí kde jste, vás bude vyzívat aby jste nějakou smazaly. To pak je celý týden na FB: Proč nemůžu si přidat tu diskuzi atd. Jistě mě dáte za pravdu, že začátek na FB byl pro vás některé i těžký. Posléze se stal vaším rádcem, kamarádem, nebo prostě již rutinou.
Pomocí této služby se nacházejí i lupiči, vrahové, nebo ti co utíkají před zákonem s jiných důvodů. FB Vám dal, některým i Váš nynější styl, již víte, jakou hudbu posloucháte a na pevno víte vaše oblíbené skupiny.
Ale stojí to za to? Jaký máte názor na Facebook vy? A čemu radši dáváte přednost? ICQ, skype, mail, či jiné alternativy? Napište svůj názor.
 

17 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 vyrobkyzfima vyrobkyzfima | Web | 12. července 2010 v 23:27 | Reagovat

Ahoj :)chtěla bych tě pozvat na můj blog, na kterém nabízím výrobky z fima :) nabízím různé naušnice, řetízky, klíčenky, přívěsky na mobil, magnety a další :) Navíc mám akci, kdo nakoupí do 13.7 dostane malý dárek :). Vyrábím i věci na přání, tzn. že ti vytobím třeba řetízek s tvou oblíbenou star nebo třeba tvojí fotkou :)nyní mám v nabídce naušnice Miley Cyrus, sadu Stmívání a Justin Bieber a mnoho dalšího :) budu ráda, když se přijdeš podívat :) ahooj :)

2 Janča Janča | Web | 12. července 2010 v 23:29 | Reagovat

Souhlasím s tím článkem :) Pravda nejdřív všichni Máš Icq, skype, jaký máš email a dáš mi tvoje telefonní číslo? Je pravda, že je na facebooku tolik deviantů a nechápu, jak si někdo může někoho přidat, když ho ani nezná, je to na hlavu na Facebook si hodně lidí píše i svoje bydliště a jako ty lidi si ani moc nechrání svoje soukromí. No nwm ICQ, Skype, Facebook? Nejdřív jsem měla nejraději ICQ, pak Facebook a v poslední době Blog.cz :D Ale jinak asi to ICQ a Facebook obojí má své výhody i nevýhody :D

3 editorka editorka | E-mail | Web | 12. července 2010 v 23:30 | Reagovat

Začala jsem číst tvůj článek, ale v půlce jsem přestala. Takových chyb v něm, a to jak po stránce pravopisu, tak po stránce čárek...
Je to škoda, protože literární nadání máš. Nic mi do toho asi není, nechci tě nijak buzerovat. Ale je fakt, že tohle třeba někoho od čtení odradí stejně, jako to odradilo mě. Když budeš chtít někdy něco zkontrolovat, tak napiš :-)

4 ZloZvíře ZloZvíře | Web | 13. července 2010 v 22:55 | Reagovat

Hodně dobrý článek, značně změnil můj pohled na FaceBook ..;)

5 Tommy Tommy | Web | 14. července 2010 v 10:56 | Reagovat

Dobrý článek, líbí se mi. Soukromí na Facebooku moc neexistuje. Na druhou stranu s tim člověk musí počítat, že budou uveřejňovat své osobní informace. Pokud je někdo tak hloupý, že si na FB dá své datum narození, své bydliště a další intimní informace, je to hlupák a starý osel. Z mé strany více preferuji Skype, který nabízí komunikaci přes webkameru.

6 iske iske | Web | 15. července 2010 v 20:09 | Reagovat

Když jsen si přečetla tvůj článek , podívala jsem se na ten svůj o Facebooku zase z jiného poohledu. Každopádně musím říct, že jsme se skoro ve všem shodli. I když jsem to nenapsala tak ,,natvrdo". Jak píšeš ty i já, každý musí počítat ze strátou osobních dat, když se registruje a potom jsou takoví pakoši, kteří tam dají všechny své informace. To je někdo fakt hlupák a pak se diví. A ano, taky se mě každý ptá, jestli mám Facebook. Až pak se ptám já, jestli má icq :) Tak se měj a piš dál :-)

7 Lorella Iuliano Lorella Iuliano | Web | 15. července 2010 v 22:49 | Reagovat

Tvůj názor na fb je pravdivý...V dnešní době se dokonce říka:" Kdo nemá facebook tak nežije" Sice já mám účet ale používám ho tak jak mám...nechci být ve stádě lidí kteří jenom fb fb fb...to ne:) ale jinak článek pravdivý

8 katulka9 katulka9 | 16. července 2010 v 14:43 | Reagovat

máš dobrý názor,ale na můj vkus moc dlouhé :-(

9 Klára Klára | Web | 16. července 2010 v 22:48 | Reagovat

Ahoj,
proč jsi teda na FB?
Je to parádní článek (chyby nechyby :-P ), názor super...
Já tam nejsem a jsem spokojená... Sice se vše dozvím s dvouměsíčním zpožděním, ale to mě opravdu nežere. Na toto téma týdne jsem též přispěla, s krátkým článkem. Jeden komentář, který mi odpověděl, že FB opravdu potřebuji pro komunikování s přáteli.... :-?
Je to smutné, ne?? V USA už proti sociálním sítím bojují... Kvůli ztrátě soukromí. Vůbec se jim nedivím...
Jsem ráda, že jsem nepropadla FBovému šílenství...
Díky za tvůj článek
klára :-)

10 šurinka šurinka | Web | 16. července 2010 v 22:52 | Reagovat

Dobrej článek :-)
Upřímně, já jsem na Fb docela závislá :-P Mám tam spoustu kámošů, se kterejma se jinak nevidim a tak... Třeba si i píšu s jedním Indem, Belgičanem, Francouzema a tak...
Ale je pravda, že soukromí žádný... Zkrátka tam člověk nemůže psát úplně všechno...nejlpépe vlastně skoro nic :D

11 piper-čarodějky piper-čarodějky | Web | 16. července 2010 v 22:52 | Reagovat

nechceš se mnou být SB máš docela hezký blog pls odepiš

12 Nellie Happyness Nellie Happyness | Web | 16. července 2010 v 23:06 | Reagovat

Já jsem jeden z těch lehčích závisláků na FB - myslím to tak,
že u něj nepotřebuju furt sedět,
sedím u něho tehdy,
když se nudím..
A myslím,
že má své kladné i záporné stráky,
tak jak každá věc na tomto světě ;-)

13 Klára Klára | Web | 16. července 2010 v 23:06 | Reagovat

[9]: Děkuji Ti za názor na mém blogu. Tobě taky hezký den.
P.S.Doufám, že ti nevadí,že jsem tvůj blog  zveřejnila v mých oblíbených blocích? Kdyby ano, den vědět, smažu Tě :-?
Pápůůá
K

14 naf naf | Web | 17. července 2010 v 21:06 | Reagovat

ja radši icq 8-)

15 Anička Anička | Web | 20. července 2010 v 16:25 | Reagovat

To označování na fotkách mě taky dost štve.Jinak bych to ale neviděla zas tak "černě".Facebook se musí brát s rezervou. :-)
http://mnauuu.blog.cz/1007/ja-a-facebook

16 Pablo Abdelmuti Pablo Abdelmuti | E-mail | Web | 12. září 2010 v 17:07 | Reagovat

Hele znáš tenhle blog ? http://bit.ly/bLyH5t

17 cikwa cikwa | E-mail | Web | 9. prosince 2010 v 9:39 | Reagovat

Ahoj, taktéž jsem četl pro zajímavost tvůj článek, sem tam nějaká ta chyba ale to je menší detail dá se to číst dá někdo si na to nepotrpí někdo jo ale k věci. To cu tu píšeš je absolutní pravda a plně s Tebou souhlasím já sám vím co je FB za blbost. A upřímně patřím mezi Vás co mě okolo otravujou lidi taky s tím smým máš FB založ si ho atd. nejraději bych je nakopnul. FB si nikdy nezaložím ani kdyby mě do toho šef v práci chtěl dokopat, vím co se stalo známýmu. Vykraden učet no děsný. Navíc neni to vůbec zabezpečený kupříkladu jako seznam lide ... seznamujou se s Tebou buh ví jaké lidé co ani neznáš. Takže plně souhlasím a rovnou říkám, pokud máš zájem napiš mi na e- mail a přehodíme si banner zda máš zájem ( klidně Ti udělám ) Cikwa

18 cikwa cikwa | E-mail | Web | 9. prosince 2010 v 9:42 | Reagovat

Jen ještě pro ostatní, že tam nejde psát všechno v soukromí, nechci nic říkat a strašit. Ale ten kdo si do FB sociální sítě nechal napsat svoje narození den měsíc rok pravé jméno atd. tak jste teda upřímně hloupý počkejte za pár let či měsíců budete se divit.

19 Lucka Lucka | 30. prosince 2010 v 14:16 | Reagovat

Když je někdo nešťastně zamilovaný, tak potěší, i když si od něj přečtu status: Jím jablko. :-D  Jenomže on si zrušil facebook (před dvěma dny) a já se teď bez toho cítím jako kdyby mi ho někdo ukradl. :-| Asi desetkrát jsem zoufale znovu hledala jeho profil, ale prostě ho zrušil. Vůbec nevím kde je, co dělá, ... jeho icq bohužel nemám... Takže úroveň mého online světa rychle klesla. Od teď už moc na facebook nechodím, když vím, že už ho tam nepotkám. Možná si o mně řekneš že jsem blázen :-D Asi fakt jsem.

20 Moni Moni | E-mail | Web | 29. ledna 2011 v 10:10 | Reagovat

Super článek, vůbec celý blog má zajmavé myšlenky, ještě se sem stavím. Facebook byl asi rok a půl můj každodenní společník  musím říct, že po této době jsem ho letos na novej rok definitivně smazala, nevěřili byste, jak je to těžké a jaká úleva je to teď bez něj. :-)

21 Marless Marless | Web | 16. března 2011 v 17:36 | Reagovat

Dobrý článek. Já osobně sice FB mám, ale ráda ho nemám. Používám ho spíš pro chat s lidmi, co nemají skype. Skype mám asi nejradši. Upřímně si také myslím, že na FB se toho moc neděje a vůbec nechápu ty závisláky co utoho pořád sedí, ovšem úplně nejvíce nenávidím ty fotky, kdy je srdíčko, nápis "I love you" a označených spousty lidí. Spousty komentářů "jéé díky, taky tě lovískuju :**" "nz, já tebe taky upe šíleně moc :**"  a tak dále. Jaký to má smysl? Jakoby společnost pokročila dozadu, když místo vyznání toho, jak má člověk druhého rád ho označuje na nějakých fotkách, šťouchá ho, atd. ..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama