Vznik člověka: Darwin versus bůh!

21. listopadu 2010 v 13:38 | Daniel Hloušek |  Články

Vznik člověka: Darwin versus bůh!

Každý z nás si položil otázku, jak jsme se tu vzali, a zda to je náhoda či ne. Každý jsme trochu odlišní, ale všichni pocházíme z jedné vývojové větve, dle Darwina. Podvědomím a nejrozšířenějším logickým tvrzení je, že život vznikl v moři. Jednobuněčné organismy se postupně stávaly složitějšími. Přes vodní houby, řasy, až po složitější živočichy jako ryby. Řasy byli základem kyslíku, jak je tomu dodnes. Ale evoluce si vyžádala změnu. Rostliny jako první vystoupily na břehy souše, posléze za nimi živočichové. Dodnes je záhadou, jak se vůbec život na naší planetě ukázal, některé teorie praví, že s vesmíru, další zase, že vznikl na naší planetě. Cyklus vývoje je v řádech milionů let, a stalo se mnoho událostí, které ovlivnily správně chod evoluce. Náhoda, nebo chod událostí předem určený? Do jisté míry vždy se děje něco náhodně, ale některé věci nasvědčují opaku. To nejcennější co máme před očima, je nejvíc kontroverzní. Voda, má vynikající vlastnosti, až se zdá, že je vytvořena uměle. Také největší zkáza pro naši planetu, meteor, který asi vyhubil většinu života na naší planetě v období dinosaurů. Meteorit, který zničil skoro vše živé zapříčinil novou expanzi a vývoj nových druhů živočichů. K moci se dostali vyspělejší savci. Dle Bible jsme, byli stvořeni bohem. Adam, posléze Eva. Dle legendy jsou to první lidé, kteří dali základ novodobému lidstvu. Avšak i tato teorie má své trhliny. Bůh by musel být génius ve všech odvětví, fyzika, anatomie zvířat, rostlinstvo, vazby mezi faunou a flórou, to je mnoho faktorů, které by trvali mnoho desítek let, než by se propočítali a navrhli. A bůh to dokázal za sedm dní. Kdo stvořil boha? I ten se musel nějak vyvinout! I dnes v moderní vědě, nedokážeme pochopit mnoho věcí, mnoho faktorů jak pracují a mnoho společných vazeb jak na sebe vážou. Nedokážeme si vysvětlit, co bylo před velkým třeskem, a jak se vzal život na zemi. Jak s anorganické látky vznikla organická. I po mnoha staletích pořád nevíme mnoho. Kdyby se vše stavělo na bohovi, tak bychom to měly pochopit, ale ono nic. I Darwinova evoluční teorie přirozeného výběru má velkou trhlinu. Nemáme prozatím moc nálezů do vývojových větví, anebo po mnoha miliónů let neměnné organismy. Moucha, komár, tito organismy jsou dodnes skoro pořád stejné. Darwinova teorie tvrdí, že vývoj života je z nejjednodušších forem, po ty nejsložitější. Jak to, že moucha se zasekla ve vývoji? Jsme ve vývojové pozici, která nám ještě neumožní pochopit pravdu? Máme pravdu přímo před očima, ale nevidíme ji? Co, když pravda je jako třetí prostorová dimenze? Kdybychom žili ve druhé dimenzi, nedokázali bychom si představit trojrozměrný svět, co když je to stejné u pravdy? Další teorií leč abstraktní je, že mimozemská civilizace si z nás udělali zálohu, kdyby oni selhali v nějaké činnosti. Jeden fakt podporuje teorii, že jsme byli uměle vytvořeni. A to je naše nedokonalost. Máme mnoho chyb, i když jsme složitý organismus. Čím složitější věc, tím více závažné chyby, ale oproti zvířatům máme neúměrně mnoho chyb. DNA jako by byl programovací jazyk, a my místy špatně neprogramovaní. Dokázala by sama příroda vytvořit tak skvělý jazyk, jako je RNA a DNA? Ale co, když lidská víra stojí na jedné velké lži? Co když bible je sepsána s úkazů, které si lidé nedovedli vysvětlit. Kolem vzniku člověka je mnoho nejasných otázek, na které asi nikdy nebudeme moci se stoprocentní jistotou odpovědět. Mnoho faktorů ukazuje, že jsme uměle vytvoření, ale je něco krom přírody a času schopné něco takového vytvořit jako jsme my? I dnešní genetické inženýrství se drží nějakých základů! Každá teorie má podklad, ale žádná nám nedává pochopitelný nevyvratitelný důkaz o tom, že jsme vznikly tak či onak. Ale co, když se na to díváme špatným úhlem pohledu? A jaký je Váš názor? Jak jsme vůbec vznikly, prosím pište do komentářů. Těším se na Vaše názory.
 

13 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 enigma enigma | Web | 21. listopadu 2010 v 14:08 | Reagovat

Ťažká otázka. Ja by som povedala...že toto všetko vzniklo len náhodou.

2 annicoolka annicoolka | Web | 21. listopadu 2010 v 14:23 | Reagovat

Souhlasím s enigmou. Těžké... podle toho, zda to vezmeš z hlediska Co je spíš pravda nebo tomu, co ti přijde hezčí a vůbec ... lepší. Ptát se mě realisticky založený člověk, řeknu, že souhlasím s Darwinem. Ptát se mě někdo jiný, kdokoli... řeknu, že Bůh, že vytvořil více světů a že panna Maria i Ježíš a další svatí existují. Jsou tam někde nahoře s dalšími "imigranty" a dívají se na nás. Ne že bych ale milovala Bibli! Myslím si totiž, že řídit náš osud nemohou. Ten si řídíme sami.

3 L!TTLE-B!G* L!TTLE-B!G* | Web | 21. listopadu 2010 v 14:44 | Reagovat

Já mám svoji teorii, že jsme vznikli omylem...ale spíš věřím v Darwina, jednak proto, že jsem ateista, a další věc, že tato teorie dává větší smysl ;-)

4 pavel pavel | Web | 21. listopadu 2010 v 15:40 | Reagovat

nejlépe to brát tak jak to je a nelámat si s tím hlavu :-D

5 Danny Danny | Web | 21. listopadu 2010 v 18:21 | Reagovat

To ses inspiroval mým depresivním článkem,žes napsal tenhle článek? :D

6 xoxo♥ xoxo♥ | Web | 21. listopadu 2010 v 23:07 | Reagovat

podle mě je teorie o "Bohu" hloupost.. proste neni možné aby jen tak z ničeho vznikl Bůh a ten proste stvořil lidi.. a ženu z Adamova žebra.. co to je blbost? Bible je podle mě smyšlená snůška nesmyslů, které si lidi neuměli vysvětlit tak si vymysleli Boha..pardon věřící, ale každý máme svůj názor.. vstát z mrtvých? ukřižování? Marie byla panna když porodila?? tohle se příčí přírodě :D je to směšné. Teorie velkého třesku je podle mě nejpravděpodobnější.. první plyny.. anorganické látky, organické látky.. všude bylo moře.. vznik prvních primitivních organismů, které se vyvíjeli milony, ne-li miliardy let, podle mě jsme i my jedním z vývojových stádií, i když je člověk nejsložitější, za miliardu let - pokud planeta bude existovat tady budou žít zase dokonalejší lidé, zvířata, rostliny.. ale s tou mouchou jsi mě zaskočil.. na to asi nevím co říct.. snad že se mouchy vyvíjejí pomaleji?? v pravěku určitě byli jiné mouchy :D :D né už plácám.. ale podle mě Darwin je pravdivý.. i když určitě ne docela.. určitě to nemůže říct nikdo.. možná nějací vědci to ví.. těžko říct... každopádně zajímavý článek:-)

7 Dancek Dancek | E-mail | Web | 21. listopadu 2010 v 23:18 | Reagovat

[6]: Souhlasím s tebou. Omlouvám se věřícím lidem, ale já v boha nevěřím, a bible mi spíše připadá jen sepsané vysvětlení věcí, které se stali a u kterých se něco stalo, a neuměli si to vysvětlil. Skepticky věřím vývoji, i když i Darwinova teorie má vážné nedostatky. Například, nacházíme člověka v sedimentech s dinosaury, což dle teorie nelze, když člověk v té době ještě vůbec nebyl. S hmyzem je to zvláštní. Třeba taková vážka, moucha, komáry byli jen mnohonásobně větší, nikoli jiní než dnes ale. Třeba komáři v jantaru jsou stejní na pohled jak dnešní komáři, kde je chyba?

8 Matt Matt | E-mail | Web | 15. prosince 2010 v 19:41 | Reagovat

"Avšak i tato teorie má své trhliny."
- Cože? Má trhliny? Mně se spíše zdá, že je naprosto nelogická a nepravděpodobná a je proti zdravému rozumu... To nejsou "jen malé trhliny" :)))

9 Dancek Dancek | E-mail | Web | 15. prosince 2010 v 19:44 | Reagovat

[8]: Kdybych napsal, že je nelogická, někteří by se krutě ozvali :-)

10 Moni Moni | E-mail | Web | 29. ledna 2011 v 10:15 | Reagovat

Myslim, že věda se s vírou musí nějakým způsobem propojovat. Tak jako z pohledu Bible jsou věci nevyřešené, kterým nikdo nerozumí, tak i ve vědě jsou trhliny, které si vědci všemožně nesmyslně vysvětlují.

11 Clarett Clarett | Web | 27. května 2011 v 17:43 | Reagovat

Jen taková věc pro zamyšlení - málokdo ví, že Darwin byl hluboce věřící křesťan. (stejně jako většina známých fyziků - Einstein, Newton...)

Věřím, že člověk je Božím stvořením v tom smyslu, že Bůh jeho příchod plánoval, že si ho přál, že my jsme jeho obrazem. Nejsme zvířata; jsme lidé. Ale i my jsme prošli vývojem (viz Darwin). Věřím, že Bůh dal vzniknout vesmíru a je to všechno jeho plán, jeho nádherné stvoření. Příběh o Adamovi a Evě se nemůže brát doslovně, stejně tak jako vznik světa v sedmi dnech se vším všudy. Málokdo taky ví, že křesťani (tady katolická církev) neupřednosňují jednu teorii. Nikdo netvrdí, že evoluce je výmysl. Ale řekla bych, že důležitá otázka je - k čemu nám je úzkostlivé pátrání po tom, jak byl stvořen vesmír atd. I kdybychom to zjistili; změní to něco?

12 Clarett Clarett | Web | 27. května 2011 v 17:45 | Reagovat

[1]: Jak by náhoda mohla zapříčinit něco tak dokonalého?? :-)

13 :D :D | E-mail | 16. června 2011 v 15:20 | Reagovat

[1]: :-DDDDDDDDDDD

14 Casi Casi | E-mail | 24. dubna 2012 v 16:10 | Reagovat

Zdravím Vás, líbí se mi jak téměř všichni zavrhují Boha ale většina věří že jsou duchové nebo že mají zajímavé příběhy z vyvolávání. A stejně tak jako věříme že byli dinosauři protože po nich zůstali kostry, tak proč nevěřit v Ježíše který nám zanechal Bibli. To je můj názor. A ještě jeden dotaz proč jsme se přestali vyvíjet? Maranataha

15 Daniel Hloušek Daniel Hloušek | E-mail | Web | 24. dubna 2012 v 16:26 | Reagovat

[14]: Taková je dnešní doba. S Biblí je to složité - po generace byla Bible přepisována a měněna, až po několika desítek let se objevila jedna uznávaná verze, která mnohé neobsahovala. Kdo ví, zdali si ji někdo nevymyslel.. ;-) To je tak, že klidně celá staletí se mohlo mluvit o tom, že existovali živočichové, kteří jsou již vyhynulí, ale bez důkazů je to jen kdyby možná.. Yetti je takřka uznávaný fenomén a přitom nejsou žádné hmotné důkazy. Pouhé spekulace někdy nestačí. P.S. nevěřím v paranormální jevy.

16 Jarda Jarda | 27. července 2013 v 2:40 | Reagovat

Všichni jsme věřící.

17 creck creck | 23. září 2013 v 17:55 | Reagovat

Bible je snuska blabolu, buh stvoril muze a zenu, ti nasukali dva syny a ti sukali matku a nasukali tak dalsi a dalsi dementy ? To je jedno vysvetleni a hned v zapeti bible incest odsuzuje.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama